Jump to content

Featured Replies

Posted

Redelijk nieuwe tuin met mooie planten, waarvan ik naam niet weet. Deze mooie plant is meer een struikachtig. Groot en en hij is droog aan onderzijde van de takken. Hij lijkt op een lavendel maar ruikt er niet naar. Er komen veel vlinders op af. Takjes drogen een voor een uit. Houtige stam. Kleine lavendel achtige blaadjes. Hij is al jaren niet gesnoeid.

52DB0656-548C-43BF-A538-2BF4A4F769B0.jpeg.1ce50baeeb4f571f6a47dd5093da0bec.jpeg

5

1440AF81-8170-454D-99E5-E539CFE2382B.jpeg.b9b971129cab8c36fffc8f0c8043e820.jpeg

4

E2DF1386-876F-4DD6-8AC6-0CA017117F98.jpeg.7b26e6c242916d5397823dbe09b308a9.jpeg

3

9BFB2ECD-3776-4809-967B-DC6EE72321CD.jpeg.093d67e0e6c7054e340a1b6d762245aa.jpeg

2

E4B74994-6410-40AA-964B-FFDB6D6A3423.jpeg.c4cbe02b4bda3bd510fa378519ea5ff1.jpeg

1

Erysimum 'Bowles Mauve'.

Blijft heel lang bloeien. Na 2 of 3 jaar is het mooie er van af. Terugsnoeien lukt niet. Dus of stekken maken of in de lente nieuwe planten kopen.

Het is mij nog nooit gelukt die langer dan een jaar te houden!

Als ik dit exemplaar zo zie zou ik er alle bloemstelen af knippen en dan denk ik dat er nog en knappe plant overblijft..

Je zou toch zeggen dat ze het in Portugal juist langer volhoudt.

Je zou toch zeggen dat ze het in Portugal juist langer volhoudt.

Ik heb ze hier nog nooit gehad..ze zijn hier ook niet te koop(net als zoveel planten)...ja als ik naar Pombal(daar komt wekelijks nederlandse handel aan) ga heb ik soms kans..ik heb ook ooit in nederland gewoond daar hielden ze het maar kort vol.

Ik zou het zeker wel een kans geven maar dan moet ik ze importeren..voorlopig heb ik geen plannen bij te kopen...of beter niet genoeg op de lijst om de hoge transport kosten te rechtvaardigen..

• Author
Batdah bedoel dat ik helemaal kortwiek? Ook alle bloeiende takken?
  • Author
Trouwens als je in Nederland bent kom mijn tuin bezichtigen, ik kan echt goede tips gebruiken om hem kleurrijker te maken en voller

Batdah bedoel dat ik helemaal kortwiek? Ook alle bloeiende takken?

Nee alleen de bloemtakken...van het blad mag je niks afknippen want dat overleven ze niet....

Gewoon de bloemsteel naar onder volgen en afknippen waar deze begint!

• Author
Ja zal aan mij liggen, maar alle takken hebben bladeren en bloemen en als ik deze er af haal blijven er kale takken over toch, of bedoel je alleen de dorre takken. Die knip ik elke keer weg nl

Trouwens als je in Nederland bent kom mijn tuin bezichtigen, ik kan echt goede tips gebruiken om hem kleurrijker te maken en voller

Ik heb geen plannen voorlopig....ik probeer er al jaren onderuit te komen dat naar Nederland gaan...van mijn vrouw moet ik volgend jaar naar een bruiloft waar ik geen zin in heb en ik ben al maanden bezig haar voor te bereiden dat ik dus niet ga ;)

Maar ik kan je op afstand wel helpen...doe ik wel vaker..

Ja zal aan mij liggen, maar alle takken hebben bladeren en bloemen en als ik deze er af haal blijven er kale takken over toch, of bedoel je alleen de dorre takken. Die knip ik elke keer weg nl

alleen de bloemtakken...het loof laat je zitten...

onder de bloemetjes zitten uitgebloide bloemetjes...alles wat bloeit of gebloeid heeft knip je af..

Edited by Batdah

• Author
Super, zit nu in Zeeland maar als ik in rtm bent stuur ik foto overzicht, en kunnen we contact hebben?
  • Author
In oktober zijn wij in Portugal trouwens, Porto en Lissabon
prima doen we!

In oktober zijn wij in Portugal trouwens, Porto en Lissabon

Porto is geweldig echt aan te raden....Lissabon ben ik niet weg van...probeer Coimbra te bezoeken! En als je van rust houdt Luso met het fraaie Busacco palace...

Lissabon is druk net als Amsterdam daar houdt ik ook niet van Rotterdam ook maar dat is dan wel leuk!