Jump to content

Featured Replies

Posted

beter lukt niet, hij staat omgeven door andere planten

BFD139C3-308A-49DB-83AC-552CE6C3CEFD.jpeg.7c0bacceab090109075d8f7533ee3261.jpeg

3C4E580E-34CF-4087-87B8-E1D7598FCDE7.jpeg.905404fc3adeb0b21e90d05d6783cd96.jpeg

Dit is al beter ik blijf bij Dicentra spectabilis misschien kun je de bloei herinneren...?
Ps je kunt jezelf beantwoorden en dan de foto plaatsen zonder een nieuwe topic te starten dat is wat overzichtelijker.. :think:
  • Author

Dit is al beter ik blijf bij Dicentra spectabilis misschien kun je de bloei herinneren...?

Nee dat weet ik niet helaas

Goed maar ik weet het nu wel zeker ik twijfel niet meer!

Toch denk ik dat je met je andere gedachte( boompioen) dichter bij bent.

De harde, gladde stengels kloppen niet met Dicentra. De gele verkleuring van het blad doet inderdaad erg aan Dicentra denken.

Mijn eerste gedachte was trouwens Cimicifuga die we tegenwoordig Actaea moeten noemen. Maar ik twijfel ook.

Toch denk ik dat je met je andere gedachte( boompioen) dichter bij bent.

De harde, gladde stengels kloppen niet met Dicentra. De gele verkleuring van het blad doet inderdaad erg aan Dicentra denken.

tjah,,,,,,,,

dat is dan weer het gebrek aan referentiemateriaal..ik woon in Portugal wat maakt dat ik hier eenoog ben.. :shock: toen ik jonger was zou ik naar een kwekerij gefietst zijn..

Mijn eerste gedachte was trouwens Cimicifuga die we tegenwoordig Actaea moeten noemen. Maar ik twijfel ook.

helaas.........alle materiaal is vakkundig vernietigd door de woelratten---dus lastig vergeleijken :think:

• Author

Maken deze foto’s het duidelijker?

DE174C46-16D2-48A8-9590-67A39B3D61A2.jpeg.36e27b568ee3517cab5244dc84974685.jpeg

CD1005A4-D52B-4161-83E4-690AF329BE31.jpeg.4fd0ae0d5db26a6fe92d3b20dc4214a8.jpeg

13CD98FC-0C70-4E0D-BC45-3EAB21F11A86.jpeg.8e48fc60fabb3e8f519cd08c7edeeb8a.jpeg

Het maakt m.i. duidelijk dat we allebei op een verkeerd spoor zitten.

Blad komt bekend voor, maar ik kan er niets van maken. Op de onderste foto's lijken restanten van bloemen of bessen te zitten, dus Caulophyllum kan het ook niet zijn.

Ik ben benieuwd, wachten op een heldere ingeving of op foto van bloemen volgend jaar. Wellicht dat we in de hoek van wilde planten moeten denken?

En dan zeg ik toch weer Dicentra ;) Caulophyllum is het imho zeker niet want die heeft donkere stelen met een waslaag erop toch?.....alleen het blad lijkt mij heel erg groot voor Dicentra :think:

Ook deze Dicentra en alle andere Dicentra soorten zijn hier vakkundig uitgemoord door de woelmuizen normaal loop ik even de tuin in om vaste planten te vergeleijken aangezien ik er nogal wat heb..

Ps ik voel me wel vereerd dat er gewoon al meerdere topics naar mij vernoemd worden..ik probeer al naast mijn schoenen te gaan lopen ;) wat best wel tegenvalt hier met al die rotsen en zo :D

Edited by Batdah

Ik denk dat ik maar met je mee ga.