Jump to content

Featured Replies

Posted

Hoi,

Hier thuis heb ik een 20 tal meter Portugese laurier als haag staan en vind deze zeer mooi.

Nu zou ik op de camping ook gans het perceel willen omboorden met deze Portugese laurier.

Ik had het idee om van mijn haag thuis te stekken maar het lukt me niet.

Ik heb al geprobeerd om takjes schuin af te snijden en in potgrond te steken ( geen succes).

Al geprobeerd takjes af te snijden, in water te zetten voor een week en dan in potgrond (geen succes).

Wie heeft voor mij de oplossing aub ?

Wat heb ik er voor nodig en waar kan ik dat kopen.

Want 60 lopende meter Portugese laurier aankopen zal een (te) dure zaak worden...

Alvast allemaal vriendelijk bedankt.

Mvg Dimitry

Dat stekken is op zich niet moeilijk maar de rijpheid...de omstandigheden en het formaat van de stek bepalen het slagingspercentage!

Veelal te grote stekken en te zachte of te oude stekken...en het gebruik van hormonen en dergelijke...en de leeftijd van de moederplanten speelt een rol..

Voor die kleine hoeveelheid zou ik me er niet aan wagen..

En 60 meter dat is toch niet zoveel? Ik denk dat je beter bewortelde stek of plantgoed of een kleine maat kiest koopt dat scheelt al een stuk in de prijs!