Posted September 3, 20222 yr Beste mensen,Ik heb getracht het antwoord te vinden op internet maar zonder veel succes.Kan iemand mij vertellen of en hoe ik een fluweelboom kan toppen? Hij wordt te hoog. Hij staat ook te dicht op de schutting 90 cm.Dank voor reactie!
September 3, 20222 yr Een fluweelboom kun je gewoon toppen. Op de plek waar je hem afknipt loopt die gewoon weer uit.Fluweelbomen hebben wel de onhebbelijke eigenschap dat ze bij te veel pf te diep snoeien opeens overal wortelscheuten geven.
September 3, 20222 yr Author Een fluweelboom kun je gewoon toppen. Op de plek waar je hem afknipt loopt die gewoon weer uit.Fluweelbomen hebben wel de onhebbelijke eigenschap dat ze bij te veel pf te diep snoeien opeens overal wortelscheuten geven. Dank peter! Weet je toevallig ook of ik hem nog kan verplaatsen? Ik heb hem vorig jaar gekocht. En als verplaatsen mogelijk is hoe en wanneer kan ik dat dan het beste doen?
September 3, 20222 yr Planten verplaatsen doe je normaal gesproken als ze in rust zijn. Dit is ongeveer tussen 1 november en 1 april.Hou er met fluweelbomen echter wel rekening mee dat de plant de neiging heeft om op elke plek waar de wortels beschadigd zijn wortelscheuten te maken.
September 3, 20222 yr Author Planten verplaatsen doe je normaal gesproken als ze in rust zijn. Dit is ongeveer tussen 1 november en 1 april.Hou er met fluweelbomen echter wel rekening mee dat de plant de neiging heeft om op elke plek waar de wortels beschadigd zijn wortelscheuten te maken. Dank! Ik ben maar een beginneling in tuinieren. Dit forum helpt me echt op weg. Wat een heeeerlijke ( ingewikkelde) hobby