Jump to content

Featured Replies

Posted

Hoi, wij hebben stapstenen in de tuin met hier tussen vetmuur. Dat gaat prima, alleen is de grond tussen de vetmuur flink gezakt, we willen dit een paar cm ophogen.

Mijn plan is om het met een schep los te scheppen, bv een 'plakaat' van 10 cm dik. Dan compost eronder en dan weer terugplaatsen.

Dat doe ik liever nu dan in november. Zeker nu er wat meer regen aan komt, dat lijkt me fijn voor de vetmuur.

Iemand tips? Is periode van t jaar belangrijk?

Wat bedoel je met vetmuur? Is dat Sagina?

Mijn kennis van volksbenamingen is niet zo breed..ik ben meer voor het gebruik van wetenschappelijke namen.. ;)

Als het om Sagina gaat zou je beter potgrond gemixt met de ondergrond kunnen nemen..een dikke plak afsteken kan prima..compost zou ik afraden dat verteerd snel(zakt dus weer in) en is niet geschikt om rechtstreeks in te planten...ik denk dat deze tijd prima is om snel aan te slaan..Sagina is gevoelig voor droogte..

• Author
Ik bedoelde idd Sagina. Dank voor de tip. Dat neem ik mee! Dan ga ik er op korte termijn mee aan de slag!