Posted September 8, 20222 yr Dag allemaal,Mn stippenbegonia is na de verhuizing langzaam aan het aftakelen en ik weet niet zo goed wat ik er aan kan doen. Hij heeft inmiddels nog 5 lange stammen, van +- 75cm met alleen aan de bovenkant een handjevol bladeren.. dus een erg kaal aanzicht. Al het advies is welkom, bedankt!Max
September 9, 20222 yr Author Bedankt! Hij staat dicht bij het raam, maar niet in direct licht. Ik vraag me af of het kwaad kan hem gewoon volledig te trimmen, te stekken en opnieuw te potten…
September 9, 20222 yr Dat is in veel gevallen wel de oplossing...als de toppen nog gezond zijn kun je daar stekken van maken,,,de plant kun je kort snoeien en op een juiste standplaats loopt die ook gewoon weer uit!Een struikbegonia is een plant die je beter geregeld vernieuwd, oudere planten krijgen meestal klachten.Ik heb hier verschillende struik Begonia typen staan ik maak jaarlijks nieuwe planten(meestal omdat ze te groot worden) maar ik snoei tussendoor ook fors om ze bossig te houden..