Jump to content

Featured Replies

Posted

Wij wonen op de Canarische eilanden waar ( bijna) alles groeit zonder moeite.

Een paar planten hebben wij in de " volle" grond staan - ze staan er al sinds de constructie van het complex zo'n 20 jaar geleden.

De syndicus verwittigde ons dat ze weg moeten want de wortels zouden de riolering en de tegels van de wandelgang kunnen beschadigen.

Ik zie niets aan de tegels van de wandelgang ook niet aan de tegels van ons terras( waar onder de tegels een betonlaag van ca 30 cm. ligt)

Maar goed, wet is wet, ze moeten weg. Ik wil ze liever niet kwijt, ze zijn prachtig geworden, zeker ( we kochten deze woning in 2021) we een irrigatiesysteem plaatsten. Er staat een ficus Benjamina, een soort van palm en een hibiscus.

Achteraan hebben we een gewone ficus staan.

Mijn idee is nu, om de planten te sparen, ze uit te graven en ze in bloembakken te zetten. Plastiek?

Hoe doe ik dat nu, uitgraven betekent ook beschadigen. Ik liet mij vertellen dat de wortels van een Ficus Benjamina erg dominant zijn en overal door kunnen.

Iemand een idee zodat ik, als deze planten er uit gehaald zijn, ik niet met een kaal terras achterblijf, al mijn groen weg is en daarmee ook de voor ons noodzakelijke schaduw?

IMG_20210210_171713.jpg.91ae2c978cfc064dcae4b080a9706427.jpg

Zichtterraszwembad.jpeg.9f5b9c12750ef3ac81d255cdb9f8b9d3.jpeg

IMG_20210210_172124.jpg.315a525be63c5e034d2180ae2dad1a22.jpg