Posted September 26, 20222 yr Hoi,De fluweelboom in mijn tuin is vrij hoog uitgelopen, nu vangt hij erg veel wind boven de schutting uit. Ik wil hem graag terugsnoeien tot de rode lijn op de foto, is dit mogelijk? Of loopt hij dan niet meer mooi uit?Dank voor jullie hulp,Hubert
September 26, 20222 yr Je kunt de fluweelboom wel flink snoeien, maar er bestaat altijd de kans dar de plant opeens veel wortelscheuten gaat geven.
September 29, 20222 yr Flink snoeien is voor Rhus meestal geen probleem. Al kan het even duren voordat weer een mooie vorm ontstaat en deze weer mooi in balans is. Rhus maakt inderdaad snel nieuwe wortelscheuten, mogelijk extra bij flink terugsnoeien. Deze kan je echter relatief eenvoudig afsnoeien.
September 30, 20222 yr Na snoei wordt deze nieuwe opslag breukgevoelig...ik persoonlijk zou de boom afzagen boven de grond en verder gaan met een nieuwe scheut...ik zie de opvolger er al naast staan!