Jump to content

Featured Replies

Posted

Ik ben nieuw op deze forum en heb een vraag die ik met geen enkele zoekopdracht op internet beantwoord krijg.

Dimeticon wordt voornamelijk gebruikt tegen hoofdluis, maar zou dit dan ook goed gebruikt kunnen worden tegen trips en mijn vraag is ook of dimeticon schadelijk is voor planten.

Ik heb het nu op 1 blad van een alocasia plant uitgeprobeerd en zal op de hoogte houden of het schade aanbrengt aan de plant.

Mijn zoektocht leverde op dat het een syntetische siliconenolie is....

Mijn boerenverstand zeggt dan dat de trips zal stikken door de olie maar de huidmondjes zullen ook verstoppen ik zou zeggen niet doen maar ik blijf graag geinformeerd over je bevindingen.

• Author

Mijn zoektocht leverde op dat het een syntetische siliconenolie is....

Mijn boerenverstand zeggt dan dat de trips zal stikken door de olie maar de huidmondjes zullen ook verstoppen ik zou zeggen niet doen maar ik blijf graag geinformeerd over je bevindingen.

Dat is wat ik ook dacht, maar na het gebruiken van aaltjes en na geen resultaat ook nog eens neem olie. Ga ik dit toch morgen ook gebruiken op m'n monstera variegata.

Het blad van de alocasia staat er nu na bijna een week nog steeds goed bij en hij "huilt" ook nog steeds.

Ik zal hier ook volgende week weer een bericht plaatsen over de voortgang! Voor nu lijkt het in ieder geval geen kwaad te kunnen op een plant.. Of het ook zal helpen tegen trips weet ik nog niet. Ook hier later meer over!

• 2 weeks later...
  • Author

Zoals beloofd zou ik het up to date houden.

Het blad van de alocasia laat wel een klein aantal sporen zien, een soort van opengebarsten puistjes, maar het blad ziet er verder gewoon prima uit na 2 weken.

De bladeren van de Monstera Variegata zien, een week later, er nog steeds hetzelfde uit. Maar er is geen enkele trip gespot op de bladeren! Wel op de stengels van de bladeren en de stam van de plant. Vandaag heb ik ook alle stengels en de stam ingesmeerd met Dimeticon op een wattenstaafje.

Omdat de bladeren van de Monstera dunner zijn dan die van de Alocasia, verwacht ik ook bij de Monstera wat beschadigingen, al zijn die er nu nog niet. Wat ik in ieder geval wil, is van trips af komen! Volgende week kom ik weer met een update!

• 3 weeks later...
Bedankt voor de informatie....