Jump to content

Featured Replies

Posted
Ik heb sinds een week een Zaagcactus. Op het internet vind ik op elkaar lijkende planten onder de naam Zaagcactus maar met verschillende Latijnse namen. Wat uiterlijk betreft verschillen ze ook wat. Wie weet daar iets meer van?
  • 2 weeks later...

Ik heb een Epiphyllum collectie voornamenlijk grootbloemige hybriden maar ik heb denk ik ook een soort van wat jij zaagcactus noemt. ik heb er ook diversen gehad...met dat zaagblad..dat denk ik schrijf ik omdat ik normaal alleen grootbloemig verzamel maar ik heb een hele batch stekken recentelijk toegevoeg waarvan ik nog niets uitgezocht heb..

Ik zou zeggen plaats een foto dan kunnen we er wel een naam op plakken..

• Author

Ik heb een Epiphyllum collectie

.Inmiddels denk ik,dat ik de juiste naam heb, te weten "Celinisereus antonyanus". Had een blad van zo'n 30 cm lang op water beworteld en een dag of 10 geleden kwamen er twee bloemknoppen te voorschijn. Ruim een week geleden opgepot en de knoppen schijnen rozig door.

Ik zou zeggen plaats een foto dan kunnen we er wel een naam op plakken..

Zodra er een bloem is, maak ik een foto.