Posted October 22, 20222 yr Hallo allemaal,Ik weet niet zeker of ik goed zit op dit forum, maar ik hoop dat er toch wat mensen zijn die mij kunnen helpen. Wij hebben een overkapping in onze tuin. Hardstikke leuk natuurlijk, maar aangezien wij ook een vogel vriendelijke tuin hebben (ze houden zeer erg van onze druiven plant bijvoorbeeld) levert dit ons ook problemen op. Onze overkapping gebruiken ze graag om lekker te schuilen en dan ook meteen als hun wc. Iedere dag ligt het weer helemaal vol met vogel poep (mooi kleurrijk zelfs toen ze al onze druiven op aten). Nou zijn we daar natuurlijk niet heel blij mee dat we iedere dag de grond moeten schrobben en de tuin set moeten afdoen. Ik vroeg me dan ook af of meerdere mensen hier last van hebben en een werkende oplossing hebben gevonden. Wij hebben zelf in eerste instantie een nep kraai neergezet, de duiven blijven weg, maar andere vogels niet. Ik las ook iets over ultrasone geluiden om ze weg te jagen maar zie daar toch veeeeel keus met gemengde reviews.Voor de gene die het zelfde hebben meegemaakt ben ik benieuwd hoe jullie dit hebben opgelost en nog beter het specifieke product.Ik zie jullie reacties graag tegemoet! Groet,Falco
October 26, 20222 yr Hallo Falco,Ik weet niet zeker of ik goed zit op dit forum,Ach, dat moet je ruim zien, toch?Onze overkapping gebruiken ze graag om lekker te schuilen en dan ook meteen als hun wc. Iedere dag ligt het weer helemaal vol met vogel poep (mooi kleurrijk zelfs toen ze al onze druiven op aten). Nou zijn we daar natuurlijk niet heel blij mee dat we iedere dag de grond moeten schrobben en de tuin set moeten afdoenGeen idee hoe die overkapping er uit ziet natuurlijk, welke nogelijkheden die biedt en hoe handig je bent, maar is het misschien een idee om een soort kralen- of doorzichtig schuifgordijn op te hangen in de aanvliegroute of desnoods rondom?