Posted October 22, 20222 yr Beste forumleden,Ik zit met een haag die aan de straatzijde/zonzijde staat en redelijk vol uit ziet, maar aan de binnenkant (tuinkant) er best kaal uit ziet.Ik wil voor het zicht dit probleem verhelpen. Helaas lukt het niet door combinatie van bemesten en juist snoeien om de haag aan de tuinkant voller te maken.Ik zit de mogelijkheid te bekijken om een klimplant (hedera of wilde wingerd) in de haag te laten groeien aan de tuinkant om de haag te camoufleren.Heeft iemand hier ervaring mee? Is dit aan te raden?
October 25, 20222 yr De klimplant zorgt er alleen maar voor de haag nog kaler gaat worden.Handiger is het om de haag voller te krijgen door meer mest te geven en er voor te zorgen dat de haag aan de onderkant breder is dan aan de bovenkant.
October 26, 20222 yr Halo Hans, Ik zit met een haag die aan de straatzijde/zonzijde staat en redelijk vol uit ziet, maar aan de binnenkant (tuinkant) er best kaal uit ziet.Enig idee waaruit die haag bestaat? Beuken, liguster, een conifeer of nog wat anders?Ik wil voor het zicht dit probleem verhelpen. Helaas lukt het niet door combinatie van bemesten en juist snoeien om de haag aan de tuinkant voller te maken.Ik zit de mogelijkheid te bekijken om een klimplant (hedera of wilde wingerd) in de haag te laten groeien aan de tuinkant om de haag te camoufleren.Tsja, waarom niet? Klimop blijft wintergroen maar de wingerd laat blad vallen. Geen idee hoe groot die haag is en hoe gevuld jouw portemonnee en/of werklust is, maar je zou die haag natuurlijk ook kunnen vervangen door eentje die ook aan de schaduwkant groen blijft.
October 31, 20222 yr Wat voor haag is het?Hoe lang staat de haag al?Weet je zeker dat de schaduw de oorzaak is dat de haag kaal blijft?Je zou er ook struiken voor in de schaduw voor kunnen plaatsen.