Jump to content

Featured Replies

Posted

Hey,

Ik heb een Maranta Fascinator maar sinds er minder zon is lijken de blaadjes van mijn plant echt snel te verwelpen

Ik geeft 1x in de week voldoende water (zoals ik deed tijdens de zomer toen de plant wel nog gezond was) maar nu blijft de potgrond nat & er worden veel blaadjes geel & bruin..

Wat moet ik doen?

Als de potgrond nat blijft dan is dat een teken dat de plant het water niet meer opneemt...je bent deze dus aan het verzuipen..

Is het misschien heel koud waar de plant staat en heeft de pot afwateringsgaten...en is de standplaats voorzien van daglicht?

• Author

Ik denk idd dat ik de plant te koud water heb gegeven... moet ik nu nog warmer water toevoegen of wachten tot de aarde droog is?

Aan mijn raam komt niet veel licht... overdag schijnt de zon aan de andere kant en enkel in de avond is er wat licht.

• Author

Als de potgrond nat blijft dan is dat een teken dat de plant het water niet meer opneemt...je bent deze dus aan het verzuipen..

Is het misschien heel koud waar de plant staat en heeft de pot afwateringsgaten...en is de standplaats voorzien van daglicht?

Ik denk idd dat ik de plant te koud water heb gegeven... moet ik nu nog warmer water toevoegen of wachten tot de aarde droog is?

Aan mijn raam komt niet veel licht... overdag schijnt de zon aan de andere kant en enkel in de avond is er wat licht.

Ik denk dat je beter geen water meer geeft totdat de aarde droog is en ook de standplaats verandert....als de plant reeds verzopen is is stekken afnemen het het enige wat je nog kan proberen..afhankelijk van hoever de plant al heen is..