Jump to content

Featured Replies

Posted

Mijn laagblijvende Persicaria heeft tot de eerste vorst gebloeid. Nu lees ik dat je de dode bladeren pas in het voorjaar mag weghalen. Maar ze staan in de voortuin en het ziet er armoedig uit. Kan ik nu de dode bladeren weghalen?

1B94B3F0-E3AB-4982-AFB6-1409C01C81E4.jpeg.24bec3c93aa87349cb6d5916e0803d76.jpeg

Natuurlijk mag dat. Dood blad kan planten beschermen tegen vorst, vandaar dat aangeraden wordt om het te laten zitten. Ook kunnen kleine diertjes het gebruiken om in te schuilen. Maar als je het niet mooi vind, haal je het gewoon weg.
  • Author
Dankjewel Peterplant!
  • 4 weeks later...

Ze worden er inderdaad niet mooier op, als ze afsterven door de vorst. Maar wat bloeien ze lang!

Hier staan ze achterin de hoek, zodat we er geen last van hebben als ze minder mooi worden. De hogere planten (siergras) ervoor onttrekt dit dan bijna helemaal aan het zicht.