Jump to content

Featured Replies

Posted

Hi allemaal!

Een aantal planten hebben het ineens moeilijk en ik weet even niet waardoor het komt. M'n grote monstera krijgt bruine plekken op een aantal bladeren. De plant krijgt in de winterperiode 1 keer per week een scheut water en 1x per week sproei ik 'm.

Dan is er een tot nu toe gezonde pannenkoekenplant die bruine randen krijgt. Ook deze plant krijgt in de winterperiode 1x per week wat water.

Is de watergift in dit geval te veel of juist te weinig? Hoor graag van jullie.

Groetjes Myrke

De eerste vraag die we stellen is: zitten de planten in een pot met gaten of in een waterdichte pot.
  • Author

Bedankt voor je reactie!

In waterdichte potten allebei.

Doe niets anders dan voorheen maar ze hebben het duidelijk even moeilijk :D

Als je een keer te veel water hebt gegeven, dan wordt de potgrond te lang nat en rotten de wortels, ook door gebrek aan zuurstof, en krijg je wat je nu hebt.
Om even in te haken op de conversatie, mijn calathea was voor de winter nog een zeer welvarende plant, enkel bruin puntje aan de grote bladeren, nu kleurt het ene na het andere blad geel, stammetjes van de bladeren knikken in grote getale, grote groene bladeren krijgen grote bruine randen. Ook nieuwe bladeren worden al geel en donkerbruin voor ze groter groeien. De plant staat in een plastic pot met gaatjes er onderin, deze staat in een grote buiten pot. Kan hier geen foto's plaatsen. Het ziet er echt heel sneu uit. De plant is een erfstuk. Zou m graag in leven houden