Jump to content

Featured Replies

Posted

Goedemorgen,

Ik heb totaal geen groene vingers dus leg dingen aub uit alsof ik twee jaar oud ben haha :)

Mijn Aloe Vera plant geef ik elke 2 weken circa 200ml water en hij staat enigzins direct zonlicht binnen.

Is dit de juiste interval en hoeveelheid?

Enkele sprieten waren reeds geknakt (misschien ivm transport) en heb ik afgesneden echter zie ik dat enkele andere ook een verdunning (zie foto 3) beginnen te laten zien en volgens mij gaan knakken.

Geef ik veel te veel water?

Ook is de plant ondanks enkele "steunstokjes" een beetje omgevallen, echter rechtzetten lukte niet meer echt want ik heb het gevoel dat er iets knakte toen ik dit probeerde....

Aangezien er ook een tweede stekje in de pot staat is deze misschien te klein?

Als ik deze moet overzetten in een grotere pot krijg ik hier heel graag wat uitleg over; wat voor aarde, moet ik "bladen" of wortels inkorten?

Nogmaals ik weet echt niks... :roll:

Alvast hartelijk dank voor advies!

20230215_234951.jpg.f6ef01178ca1c7d76803920edcfb6363.jpg

foto2

20230215_234956.jpg.720741f4229cae263c612410f387bea9.jpg

foto1

20230219_140745.jpg.db9d253dc8495748787f71f1087b11cd.jpg

foto3

De plant oogt heel slap (net als jouw Yucca)

Hoeveel water je moet geven is niet liters uit te drukken...je geeft overvloedig water en herhaalt dit als de kluit poederdroog is en in de winter wil deze plant helemaal geen water..

Ik zie dat de pot geen afvoergaten heeft dus je kunt deze plant niet fatsoenlijk water geven..ze zal gegarandeerd verzuipen op deze manier!

Voorts is deze woestijnbewoner een liefhebber van veel zon en globaal verzorg je deze dus net als de Yucca...eigenlijk heel simpel dus!

Is een van de juiste groeiomstandigheden niet in orde dan gaat de plant dit niet overleven!....in jouw geval ontbreekt het aan drainage en aan de slappe groei te zien ook aan licht net als de Yucca!

P.s. de pot is meer dan groot zat...deze plant vormt clusters en normaal verpot je de plant als deze uit de pot dreigt te barsten!

• Author

Dank! Is er een mogelijkheid om zonder te verpotten te zorgen dat de kluit toch goed kan opdrogen?

Voor dit weekend even een paar gaatjes prikken in de aarde met een schroevendraaier?

Heb hem nu een plekje zoveel mogelijk in de volle zon gegeven.

Nee je zult moeten verpotten of geregeld een nieuwe kopen!

En prik maar geen gaten in de kluit want dan verliest de plant ook nog wortels en dan gaat ze zeker verzuipen!

• Author

Helder, dank.

Kun je nog wat vertellen over wat voor pot ik dan nodig zou moeten hebben?

Want een open pot voor een binnenplant geeft rommel lijkt mij? of is dit een "inzet-stuk" wat je in de huidige pot zet of dergelijk?

Alvast bedankt,

Wat je nodig hebt is een kweekpot met bodemgaten...dat zijn doorgaans de potten waarin planten verkocht worden en je zet de kweekpot in de sierpot!

Je yucca staat in zo iets dergelijks , meestal zijn ze van plastic en veel consumenten gooien die weg nadat ze een plant verplant hebben..