Posted February 22, 20232 yr Wie weet wat hier gebeurt is. Ik heb al drie jaar dit gras in de achter tuin. Elke winter heeft de gras mat het slecht omdat de tuin op het noorden is. ( denk ik) Ik laat het gras langer na laatste maai beurt, gebruik gras voeding met kalk en zorg dat er geen blaadjes op blijven liggen. Andere winter was het iets slechter maar niet zo extreem als nu. Wie weet was er gebeurt is en wat ik hier tegen kan doen. Ik zelf dacht aan schaduw gras , al zij mij vorige gras leverancier dat schaduw gras niet nodig zou zijn.Iemand n idee??
February 23, 20232 yr Op wat voor grond tuinier je? Heb je een laag grond aangevoerd en die op je eigen grond gegooid? Graag iets meer informatie over de grond, want ik denk dat het probleem in die hoek gezocht moet worden en niet in de schaduw.
March 6, 20232 yr Author Hallo Peter,Ik heb de grond onder de bak iets afgegraven en 3 kub grond aangevoerd wat speciaal voor gras zou moeten zijn. Dit was een mix van aarde en sand als ik me niet vergis.Ook heb ik kalk en mest gebruikt vorig jaar. Kan je daar wat mee?Dank olivier
March 6, 20232 yr Author Nee dat heb ik niet gedaan! Het gras heeft het wel goed gedaan voor twee zomers, in de winter was het niet zo goed maar zeker niet zo slecht als nu!
March 7, 20232 yr Probleem met 2 gescheiden grondslagen dat er stagnatie in groei ontstaat en een verstoorde waterhuishouding.In het begin gaat het goed, maar na enkele maanden of jaren, afhankelijk van de dikte van de opgebrachte grond en het weer, ontstaan dit soort problemen. Een makkelijke oplossing is er niet.Gras verwijderen en de 2 verschillende grondlagen goed mengen is de enige lange termijn oplossing. Gebruik trouwens niet klakkeloos kalk.
March 8, 20232 yr Author Duidelijk dank ik ga aan de slag. Nog een laatste moet dit “gras” er nog uit of kan ik dit gewoon kapot steken met een spit Spa. GroetOlivier