Jump to content

Featured Replies

Posted

Ik ben door de buren gewaarschuwd dat er ongedierte in de tuin rondloopt maar ik weet niet of ik die nou moet laten weghalen of niet? Het lijkt mij dat die dieren buiten toch gewoon terugkomen?

En vervolgvraag: als het wel nut heeft om ze te bestrijden, voor binnen heeft familie van mij weleens https://ofsservices.nl/

ingeschakeld maar heeft iemand ervaring met hen?

Een muisje in de tuin hoeft geen probleem te zijn. Zijn het er veel of zijn het ratten, dan kun je er wel serieus last van hebben/krijgen. Als de buren al waarschuwen, dan zou ik het in ieder geval wel serieus nemen.

Ik weet niet of je ook huisdieren in de tuin houdt, maar zorg er anders in ieder geval voor dat het voer voor de muizen en/of ratten onbereikbaar is. Als je tuinvogels voert, voer alleen 's ochtends een beetje (Wat ong. in een dag op gaat). Ga ook eens in je tuin/schuur op zoek naar mogelijke nestholen. Deze kunnen natuurlijk ook bij de buren zitten. Daarnaast kun je contact opnemen met een ongediertebestrijder. Wanneer er echt overlast is, zou ik gaan bestrijden. Bij een enkele muis kun je je afvragen of dat nodig is...

• 6 months later...