Jump to content

Featured Replies

Posted

Hallo allemaal,

Jaren geleden heb ik deze vijgenboom gekregen van de buren. Inmiddels al vele vijgen van mogen eten. Aan de grond wortelt ie maar door en er blijven uitlopers komen, en ik blijf maar knippen. Ik denk dat dit veels te veel energie kost, voor de boom en mij lol. Kan ik "gewoon" een stuk afsteken met de schop? Of heeft er iemand andere tips?

Groetjes Dee

IMG20230315121340.jpg.5275f4ee0ec2568d7a5297d41e05635e.jpg

IMG20230315121407.jpg.3ff91e3cd3361c95c1b0584529792fb2.jpg

Ik zou denken van wel maar van die grondscheuten kom je nooit af..een Ficus carica is zo goed als onverwoestbaar...ga je weer scheuten weghalen doe dat dan meteen zodra ze verschijnen en haal ze zo diep mogelijk(bij voorkeur ondergronds) weg.
  • Author

Ik zou denken van wel maar van die grondscheuten kom je nooit af..een Ficus carica is zo goed als onverwoestbaar...ga je weer scheuten weghalen doe dat dan meteen zodra ze verschijnen en haal ze zo diep mogelijk(bij voorkeur ondergronds) weg.

Bedankt voor je reactie. Dus afsteken met de schop zou geen probleem zijn?

Ja zorg dat je spade scherp(slijpen!!) is en ontbloot zoveel mogelijk de scheuten bv door een waterstraal..en steek dan horizontaal af..probeer de hoofdstam en de bovenste wortels natuurlijk niet te raken want de ruimte is zeer beperkt......de Osmanthus staat er zeer kort op!

Ik schrijf dit omdat ik dit wel zou durven en ook omdat ik nogal wat ervaring heb..ben je wat banger en onervaren neem dan een scherp mes!

• Author

Ja zorg dat je spade scherp(slijpen!!) is en ontbloot zoveel mogelijk de scheuten bv door een waterstraal..en steek dan horizontaal af..probeer de hoofdstam en de bovenste wortels natuurlijk niet te raken want de ruimte is zeer beperkt......de Osmanthus staat er zeer kort op!

Ik schrijf dit omdat ik dit wel zou durven en ook omdat ik nogal wat ervaring heb..ben je wat banger en onervaren neem dan een scherp mes!

Bedankt voor de tips, ik ga er mee aan de slag.