Jump to content

Featured Replies

Posted

rozenstruik.jpg.fed838c6ecbd0121c773c4c130fed909.jpgHallo,

Ik ben niet vaak op dit forum, ik heb wel een vraag over mijn rozen. Vorig jaar hadden mijn rozen last van roest. De gele bladeren vielen er zo af. Ik heb het niet behandeld. Nu zijn de rozen weer mooi aan het groeien, nog niks te zien aan het blad. Ik had wat tuincentra gebeld over advies, Ik krijg veel verschillende adviezen. Er wordt gezegd,, niets doen, alleen goed bemesten, en pas iets tegen doen als de gele blaadjes weer zichtbaar zijn. Nu heb ik de stam bekeken, en het lijkt dat de roos toch ziek is, maar dat weet ik niet zeker. Of het is mos of roest. Weet iemand of ik de rozen moet behandelen? Alvast bedankt

Wat je ziet zijn korstmossen. Die zijn totaal ongevaarlijk. Ze groeien vaak op stenen en oude bomen. Planten met korstmossen groeien niet zo hard, anders zouden de korstmossen er af vallen.

De adviezen die je kreeg zijn niet slecht. Het optimaal verzorgen van planten voorkomt vaak aantastingen. Roest komt vaak voor bij regenachtig weer. Het ene ras is er gevoeliger voor dan het andere.

Goed bemesten, niet te weinig en niet te veel en liever vaker kleine beetjes dan 1 keer heel veel is het beste wat je kunt doen om de plant gezond te houden.

• Author

Dankje wel voor je advies.

Fijne dag nog!

Rozen willen niets aan hun voeten hebben.

Het grint in een kring erom heen weghalen.