Jump to content

Bladeren Acer Palmatum 'Shaina' (Japanse Esdoorn)worden slap

Featured Replies

Posted

2 weken geleden een Acer Palmatum 'Shaina' (Japanse Esdoorn) gekocht. Heb hem meteen in een grote pot verpot voor buiten. Universele potgrond gemengd met turf. Aantal dagen geleden wat compost bijgedaan en 4 of 5 twijgjes gesnoeid (voor de vorm). Nu worden de bladeren plots slap. Ze vallen echter (nog) niet af en blijven mooi rood. Heb hem wel regelmatig water gegeven. Heeft 's avonds zon en staat uit de wind. Wat zou hiervan de oorzaak kunnen zijn? Ik was bang dat hij teveel water heeft gekregen, dus heb hem nu binnen gezet om wat uit te drogen, is dit een goed idee? Wat kan ik verder nog doen?

Alvast bedankt.

Mvg,

Laurens

Waarom heb je er tuinturf bij gemengd? In potgrond zit al voldoende tuinturf.

Te zure grond is niet goed voor de Acer.

• Author

Waarom heb je er tuinturf bij gemengd? In potgrond zit al voldoende tuinturf.

Te zure grond is niet goed voor de Acer.

Omdat dit op het kaartje stond toen ik hem kocht

De info die op die kaartjes staat slaat meestal op de verzorging voor het planten in de volle grond.

Bij het planten in pot wordt potgrond gebruikt en dat is een kant en klaar product waar niets meer aan toegevoegd hoeft te worden.

Te veel tuinturf maakt de grond te zuur.