Posted May 21, 20231 yr In het verleden gebruikte ik het middel onkruidverdelger voor mijn oprit, en binnen paar weken waren de grasjes, onkruid foetsie.Maar ja dit middel mag niet meer verkocht worden. (nieuwe wetgeving /glysofaat)Wie weet een alternatief product wat je in water kunt oplossen, in de rugspuit en ook goed helpt!Azijn helpt maar voor even, en dan komt al het onkruid weer snel terug, plus dat mag officieel ook niet meer .Het oppervlak is te groot om met een mesje alle voegen te doen, zoek dus echt een goed middel wat in de rugspuit kan.Wie heeft er tips over producten in Nederland.
May 21, 20231 yr Bijna alles is verboden. De middelen die goed helpen als eerste.Wat overblijft zijn alternatieven zoals branden en borstelen.Ik nevel zelf met schoonmaakazijn, dat brand jong onkruid dood. Wat ouder onkruid moet je enige malen herhalen of de hardnekkigste toch met de brander of met de hand verwijderen.Dat nevelen met azijn doe ik altijd als de zon fel schijnt. Bij normaal licht nevelen trekt het ook de grond niet in.
May 21, 20231 yr Author Ik had nog 2 drums schoonmaakazijn staan van 5 liter nu even achter begin gemaakt.Denk dat de buren niet blij zijn want het stinkt vreselijk.Maar ik zoek dus eigenlijk iets wat een langere werking heeft......vaak zijn het al kant en klare flesjesMaar dan moet ik er wel heel veel van kopen, (heel prijzig) het moet iets zijn wat je kan aanmaken met water.Zoek nog even verder op Google.Maar alle tips van vloeistoffen/producten zijn welkom!!!
May 26, 20231 yr Je zou eens kunnen denken aan voegvulling...er bestaat een soort onkruid werend zand of de bestrating wat verder uit elkaar leggen en dan een bodembedekker ertussen planten!Het is veel werk maar kokend water werkt uitstekend om onkruid te doden!Met branden heb ik minder goede ervaringen en ben daar na jaren toch maar mee gestopt! Ik mag hier zowieso niet branden in de zomer Glyfosaat gebruik ik al jaren niet meer ik heb de laatste liters die ik nog had weggegeven!(in Nederland)Ik had in Nederland destijds mijn flagstones in de cement gelegd...hier heb ik gekozen voor puur beton met dilatatievoegen als terras(ik wilde in Nederland destijds al van de sierbestrating af) en steengruis voor paden en oprit...dat steengruis kan ik schoffelen en dan is alles weer schoon! En hier is dat goedkoop in aanschaf en aanleg!Ik had eerst steenslag(iets split achtigs) maar dat is niet schoon te houden..zeker als het veel meters zijn( ik heb hier honderden meters )halfverharding..
May 27, 20231 yr Author Je zou eens kunnen denken aan voegvulling...er bestaat een soort onkruid werend zand of de bestrating wat verder uit elkaar leggen en dan een bodembedekker ertussen planten!Het is veel werk maar kokend water werkt uitstekend om onkruid te doden!Met branden heb ik minder goede ervaringen en ben daar na jaren toch maar mee gestopt! Ik mag hier zowieso niet branden in de zomer Glyfosaat gebruik ik al jaren niet meer ik heb de laatste liters die ik nog had weggegeven!(in Nederland)Ik had in Nederland destijds mijn flagstones in de cement gelegd...hier heb ik gekozen voor puur beton met dilatatievoegen als terras(ik wilde in Nederland destijds al van de sierbestrating af) en steengruis voor paden en oprit...dat steengruis kan ik schoffelen en dan is alles weer schoon! En hier is dat goedkoop in aanschaf en aanleg!Ik had eerst steenslag(iets split achtigs) maar dat is niet schoon te houden..zeker als het veel meters zijn( ik heb hier honderden meters )halfverharding.. Nou ik moet er niet aan denken al het straatwerk/ oude klinkers eruit.
May 27, 20231 yr Author Goedkoper dan schoonmaakazijn is er niet en stinken stopt als het opgedroogd is. Ik was bij de Welkoop maar schrok me rot van de prijzen wat onkruid middelen kosten Azijn mag officeel ook niet meer...maar overweeg het misschien toch.
May 27, 20231 yr Officieel mag je overdag maar 100 kilometer per uur over de snelweg rijden. Als je 100 rijdt wordt je door bijna iedereen ingehaald.Alleen als je schoonmaakazijn met een gieter over je bestrating spoelt komt het in de grond terecht. Als je het met een sproeier nevelt kan het weinig schade.
June 6, 20231 yr Zout kan je ook.gebruiken maar zorg dat het niet in je birders komt en alleen met droogweer. Onkruid blijft redelijk lang weg.
June 6, 20231 yr Author Zout kan je ook.gebruiken maar zorg dat het niet in je birders komt en alleen met droogweer. Onkruid blijft redelijk lang weg. Bedoel je dan puur zout, of zout oplossen in water?
June 6, 20231 yr Dat pure zout werkt inderdaad en het werd vroeger ook aangeprezen als onkruidzout!Als het gaat regenen dan spoelt dat uit met alle gevolgen van dien!Dat is hetzelfde als strooizout!
June 7, 20231 yr Kan allebei maar dan niet te veel water want dan verdord het niet snel. Vandaar met droogweer is beter gewoon strooien na 3 dagen zie je het verschil. Ik gebruik het goedkoopste zout wat ik kan krijgen +/- 69 cent 1 kg
Wednesday at 12:19 PM5 days Het middel R0undup mag nog WEL gebruikt worden. Sowieso in de landbouw, maar ook voor bepaalde doeleinden in tuinen. Bijvoorbeeld het aantippen van afgezaagde stobben opdat deze niet meer uitlopen. Zie: https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/bestrijdingsmiddelen/vraag-en-antwoord/mogen-gewasbeschermingsmiddelen-waarin-glyfosaat-zit-worden-gebruiktIk heb een grote verpakking gekregen van iemand die zijn boerderij heeft verkocht. Laat maar horen bij interesse. Omgeving Leiden/Zoetermeer
Wednesday at 12:24 PM5 days Er wordt nog wel Roundup verkocht, maar dan zonder de werkzame stof glyfosaat. Alleen mensen met een spuitlicentie mogen de originele Roundup gebruiken.
Wednesday at 12:24 PM5 days Er wordt nog wel Roundup verkocht, maar dan zonder de werkzame stof glyfosaat. Alleen mensen met een spuitlicentie mogen de originele Roundup gebruiken.