Posted May 29, 20231 yr Hoi allemaal,Ik heb een dringende vraag aan jullie. Ik weet helaas niet hoe deze plant heet (als iemand het weet hoor ik dat ook graag!), maar hij is nu ongeveer 3 jaar oud. In de afgelopen jaren kreeg hij af en toe onderin afstervende bladeren. Deze heb ik dan eraf gesneden. Echter wordt de stam nu steeds langer en gaat de plant hangen omdat hij te zwaar wordt. Wat moet ik hier mee doen? Graag zou ik de stam weer korter willen zodat hij weer mooi vol lijkt. Hij is mij zo dierbaar dat ik hem graag op tijd wil redden Als iemand nog tips heeft voor in het vervolg hoor ik het ook graag. Ik ben nog een beetje een beginneling wat betreft planten 🤪Alvast dank! Groeten,Lisa
May 29, 20231 yr Dag Lisa,dit is een Alocasia cultivar!Welke weet ik zo even niet maar dat kun je nu vast wel zelf vinden...Deze plant kun je beter in een kweekpot met afwateringsgaten zetten dat is op termijn beter.Mbt de kale stam heb ik 2 opties....1 plant de plant dieper in een pot...dat kan prima met deze! Inplanten tot waar de bladeren beginnen.2 maak een kopstek van de kroon...ook het onderste deel zal gewoon opnieuw uitlopen..