Posted June 7, 20231 yr Goedemorgen, Ik heb (als het goed is) een Calathea Oppenheimiana in mijn woonkamer staan. Nu ongeveer 2 maanden. Ik lees dat dit ook wel de diva onder de kamerplanten is, Dat blijkt ook wel en op zich past de panterprint haar dus goed . Heb al meerdere 'problemen' gehad met deze plant, slappe bladeren etc waar ik elke keer de oplossing kon vinden. Nu heb ik alleen iets nieuws waar ik de oorzaak niet van kan vinden, allemaal plekjes op de bladeren. Ben heel benieuwd of iemand dit eerder heeft gehad en wat te doen hier tegen. %5Bimg%5D[/img][/img]Alvast bedankt voor het meedenken en de reacties
June 7, 20231 yr Moeilijk, dat is ook wat deze plant is!Ik denk dat je het moet zoeken in een probleem met de verdamping...te lage ruimtetemperatuur icm te veel water wat niet weg kan ? maar ik schrijf denk! Ik weet het niet zeker!! Dit zie je weleens bij planten die in de handel te lang ingehoesd geweest waren! Vooral de retail is daar goed in..Staat de plant nog wel in de kweekpot?