Posted June 7, 20231 yr Hoi,Wij hebben vorig jaar september en mini appelboompje gekregen (Goldlane). Deze heeft afgelopen winter onder de overkapping gestaan. Hij komt wel weer in bloei, maar heel veel blad krult helemaal op. Nu vond ik op het net dat het misschien krulziekte kan zijn. Er lopen ook mieren in het boompje.Ik hoop dat ik er iets tegen kan doen.
June 7, 20231 yr Krulziekte komt niet voor in appelbomen.Dit is het werk van de roze appelluis.Die mieren komen de luizen "melken".Ze vangen de zoete afscheiding van de luizen op.
June 7, 20231 yr Author Plant zat hélemaal vol. Ik heb m ingespoten.Zo zie je ze niet, nu zijn ze in paniek....zo te zien. Krijg ineens overal jeuk😂😂
June 8, 20231 yr Author De luizen lijken te zijn overleden. Zou ik nu het boompje af kunnen spoelen met water nu? Of is dat niet nodig...
June 8, 20231 yr Author Nee snap ik, maar ik dacht effe die doden eruit spoelen😬Maar dan laat ik het lekker zo.