Jump to content

Featured Replies

Posted

Hallo,

Ik ga een schutting zetten met gaas hierin wil ik klimplanten laten groeien. Het gaat om 24 meter. Ik zat zelf aan toscaanse jasmijn te denken, maar dat wordt aardig prijzig. Is het ook mogelijk om toscaanse jasmijn en hedra te combineren? Ik dacht zelf aan 5 jasmijn planten per 180cm (per stuk gaas) en dan 8 hedera per 180 cm. Is dit ook mogelijk?

Met vriendelijke groeten,

Marc

Toscaanse sterjasmijn is wel tamelijk gevoelig voor vorst. Tot een graad of 7, 8 onder nul is, afhankelijk van standplaats en grondsoort, gaat het wel.

De kosten zijn natuurlijk ook afhankelijk van de grootte van de planten bij aanschaf en van de plantafstand.

Ik vind 8 klimop op 180 cm redelijk dicht op elkaar. 1 klimop groeit het makkelijk vol. 4 of 5 is voldoende.

Plantafstand is natuurlijk ook afhankelijk van jouw geduld en hoe snel je privé wilt zitten.