Jump to content

Featured Replies

Posted

Hallo,

Wij zijn twee mannen van begin twintig die samen wonen in een wit rijtjeshuis. Wij willen om de witte gevel een beetje te doorbreken hangplantenpakken aan alle ramen plaatsen.

Wij houden van stijlvol en in ons interieur staan veel planten.

Echter komen we er niet uit wat mooie planten zijn voor in de plantenbakken voor het raam buiten die dus bij twee jonge moderne mannen passen en dus niet te vrouwelijk is denkend aan de typische hangplantenbakken met bloemetjes e.d. of planten die de hele voorgevel overnemen.

Wat is een mooi en orgineel idee voor mooie planten voor in onze plantenbakken met een strakke maar ook speelse, en stoere uitstraling?

Als je mooie stoere bakken hebt zou je bv Pencillgrass of zwenkgras(Festuca) in de bakken kunnen zetten.

Dit gras blijft rechtop staan dus de bak blijft zichtbaar...

Of als je voor zomerplanten kiest, Chlorophytum of zoiets als Asparagus sprengerii.

Over het algemeen kun je planten in gevelbakken best als eenjarigen behandelen!

Ook kruiden zoals bv Salvia met grijs blad of bv Geurgeraniums zoals de Pelargonium radens(citroengeranium)

Ik heb hier dit type hanggeraniums al jaren(35 jaar) maar ik begrijp dat je dit niet wilt omdat het te vrouwelijk oogt ook toen ik nog alleenstaande man was had ik deze geraniums al overal waar ze maar konden hangen en wat een ander daarvan vindt interesseert mij in het geheel niet, gelukkig vindt mijn huidige vrouw dit ook de beste oplossing we hebben onder elk raam hier een bak met deze roze oostenrijkers hangen dat zijn er alleen al 19 op de eerste etage. 20220824_174139.jpg.1106a4cdeeab7924e34701f4cde2eb7e.jpg wij hebben altijd in alle potten en bloembakken hetzelfde in een kleur dat geeft eenheid en straalt rust uit..

20220824_174103.jpg.9dd8b9105c2633a89cd18c6a23e91fd1.jpg

20220824_174220.jpg.a42cfb417a016fcb86ad0b064d32beed.jpg