Posted July 3, 20231 yr Hallo allemaal,Ik heb een flamingoplant van mijn overleden moeder meegenomen. De plant was best zielig toen ik hem mee nam. Inmiddels met wat liefde is de plant wel zover dat hij weer in bloei staat! Als ik afbeeldingen bekijk van een flamingoplant dan zie ik vrijwel nergens de hoge 'stam' die je bij mijn plant ziet. Kan ik deze plant nog stekken zodat er weer een mooie gezonde en volle plant ontstaat? Ik zou graag de plant willen behouden om de emotionele waarde.Ik zie graag jullie adviezen tegemoet!Dit is hoe de 'stam' eruit ziet
July 3, 20231 yr Als de plant verder aangesterkt is kun je de bovenste 10 cm als stek gebruiken maar nu nog niet!!!!!!!Plaats eerst de plant in een pot met afwateringsgaten want dat broze plantje kun je nu zomaar verspelen!Nog veel later zul je zien dat de plant aan de basis weer scheuten ontwikkeld en ook weer bossig wordt maar je zult geduld moeten hebben.
July 3, 20231 yr Author Bedankt voor je uitleg! Ik ga op zoek naar een pot met afwateringsgaten want die zitten er nu niet in. Ik was al erg blij dat de plant bloemen ging aanmaken. Er zotten nu 2 volgroeide bloemen in en ik zag dat er nog 3 in de maak zijn. Ik heb de plant nu 3 maanden in huis en is al erg opgeknapt. Ik ga op jacht naar nieuwe potten!