Posted August 1, 20231 yr Hallo allemaal,Sinds kort heb ik onwijs veel onkruid in m'n tuin, alleen ik herken niet wat het is.Herkent iemand deze plant? Als ik zou weten wat het is of wat de oorzaak is dat dit zo hard groeit, dan kan ik het effectiever bestrijden.Bedankt alvast voor het meedenken!Bovenin de afbeelding: Rechts in de afbeelding: Close up:
August 1, 20231 yr De grassen waarvan jouw gazon bestaat houden van rijke, voedzame grond.Als de grond dat niet is gaan planten die met mindere omstandigheden genoegen nemen de overhand krijgen.Bestrijden heeft dus geen zin. Als je je gras harder laat groeien, zal het gras de ongewenste planten overwoekeren.
August 1, 20231 yr Author Hallo Peter,Bedankt voor je reactie. We hebben in maart het gazon bemest met mestkorrels en heb toen ook kalk gestrooid en heb in mei met lavameel gestrooid. Ons gras is nu 2 weken niet gemaaid, en nu overwoekert dit ineens.Ben vooral benieuwd wat het is. Zat te denken aan:- Harig vingergras. Echter hebben de bladeren van harig vingergras oortjes en dit gras heeft dit niet. - Hoge/Canadese fijnstraalAls ik de foto's bekijk van de bladeren van de fijnstraal, dan hebben die een karteltje in het blad. Deze bladeren hebben dat niet, dus denk eigenlijk dat het niet de fijnstraal is. Heb nog 2 foto's :
August 1, 20231 yr De onderste foto is canadese fijnstraal en de bovenste lijkt hanepootgras!Je hebt 5 maanden geleden bemest met wat? dat betekend dat er al minstens 5 mestbeurten vergeten zijn want een groen gazon moet maandelijks bemest worden met minerale meststof met een N-getal hoger dan 20 doe je dat niet dan krijg je wat Peterplant al suggereerde!
August 1, 20231 yr Kalk strooien is trouwens bijna nooit nodig en kan zelfs averechts werken.Lavameel is prima omdat er veel sporenelementen in zitten, maar het gras gaat er niet harder van groeien.
August 1, 20231 yr Author Bedankt voor de feedback! Wist niet dat het nodig was om maandelijks te bemesten. @Batdah: ik heb in maart bemest met ECOstyle Myco-Gazon. Wat raden jullie aan om te gebruiken in het gazon zodat m'n gras harder gaat groeien?
August 1, 20231 yr Author Ik begrijp niet precies wat meststof is met een N-getal hoger dan 20.Ik heb even bij de mest gekeken die ik heb, maar wordt er niet echt wijzer van.
August 1, 20231 yr Thjah.........Ecostyle wie is er nou echt beter van geworden...Ecostyle misschien ik begin al te krabben als ik de naam en die verpakking zie..Er zit nagenoeg niks in mbt werkzame stoffen.. zag ik het goed een N -getal van 8? en daar zou je gras het 5 maanden mee doen...Tjah en waar groeit het gras van.....probeer bijvoorbeeld Triferto N23...goedkoop ivm die Ecostyle...