Jump to content

Featured Replies

Posted

Hi, we hebben een prachtige kamerplant die het als een tierelier doet, maar ik zie ineens dat de takken allemaal vol zitten met bruine stipjes.

Ze bewegen niet, maar de hele plant zit vol. Internet onderzoek levert me niets op, kent iemand dit en heb je misschien een (natuurlijke) oplossing hiervoor?

IMG_7769.JPG.15e5012a38f097e822a90734b6bfa121.JPG

Schildluizen misschien? Kan het niet echt goed zien op de foto.

Ps,

deze plant heet Caryota mitis de rattenstaart palm.

Ik zie niks abnormaals alleen de bladkleur kan wat groener wat bereikt wordt door meer te voeden met een stikstofrijke mest!"

• Author

Het zijn de bruine stipjes op de takken, alle takken zitten onder, ik ziet niets bewegen en je kunt het er zo afwrijven, maar het is een soort zaagsel/zand zeg maar.

Ik denk dat we het maar met groene zeep/beetje spiritus af gaan nemen.

Dat kun je beter niet doen! De palm oogt gezond en is niet ziek

k

Die bruine schubbetjes horen gewoon bij de vissenstaartpalm.
  • Author
Maar Peterplant, het zijn geen schubben, maar hele kleine stipjes die je er zo afveegt, is dat ook normaal?
Het is normaal. Het zijn een soort schubbetjes die jonge bladeren beschermen en die in de natuur door regen en wind gewoon verdwijnen.
Inderdaad!