August 3, 20231 yr Dit zijn de sporen in een jong stadium heel wat later kleuren ze donkerbruin en komen ze los..je kunt ze evt. dan opvangen en uitzaaien.
August 4, 20231 yr Author Echt waar, wouw ik dacht dat die ziek was en zag hem al verdwijnen naar de kliko.Dank je wel !
August 4, 20231 yr Een Platycerium wordt eigenlijk nooit ziek en kan met de juiste verzorging vele tientallen jaren oud worden in huis!
August 7, 20231 yr Echt waar, wouw ik dacht dat die ziek was en zag hem al verdwijnen naar de kliko.Dank je wel ! Tjah als je dit voor het eerst ziet zou je dat denken maar ik ben van mening dat je plant volwassen aan het worden is en dan hoort dit erbij..kennelijk is de standplaats en verzorging goed....het is wel zo dat je oudere hertshoornvarens beter aangepast water kunt geven nl tussen de mantelbladeren want de wortels zitten tussen die bladeren..
August 7, 20231 yr Author De plant krijgt inderdaad op meerdere plekken water en is nu 6 jaar oud, ben blij dat ie niet ziek is want vind hem prachtig😊