Posted August 7, 20231 yr Hallo heb een avocado plant die nu 1.30 m is maar onder kaal wordt maar boven door blijft groeienIs dat nog te redden ?Hoop dat hij nog te redden is Alvast bedanktJinne
August 7, 20231 yr Die van mij staat in de koude kas , was 2 meter hoog en is van de winter tot de grond afgevroren. Er staan nu weer een aantal scheuten van 50 cm op.Jouw plant ziet er trouwens erg slecht uit. Ik zou de plant overpotten in een grotere pot met afwateringsgaten met eronder een schotel. En in de zomer naar buiten.
August 7, 20231 yr Author Moet hem dan afknippenWant die bladeren onder komen niet meer terug lijkt mij
August 7, 20231 yr Lijkt mij wat laat in het seizoen om hem af te knippen. Het is trouwens normaal dat de onderste bladeren afsterven. Zeker in een kleine pot. Krijgt de plant wel eens voeding?
August 8, 20231 yr Author Nog nooit voeding gegeven Hij groeide zo hard Moet ik die top er niet uitknippen ?
August 9, 20231 yr Je kunt hem toppen, dan gaat hij vertakken.Overpotten en voeding geven, wordt hij veel mooier van.