Jump to content

Featured Replies

Posted

Wie weet welk onkruid dit is, en hoe ik het kan bestrijden?

20230809_182239.jpg.4166614ab5a15793b9246cec21446d21.jpg

Dit ziet er uit als hondsdraf dit is een gevolg van verkeerd beheer van de grasmat....

Bestrijden heeft niet veel nut als het gazon niet beter verzorgd wordt!

Mogelijke oorzaken kunnen zijn te weinig bemesten en dan ook vaak de verkeerde mest!

En als tweede een te lage maaistand....ja dat lees je goed..als je je gras te kort maait krijg je eerder allerlei onkruiden..

• Author

Dat ik het niet goed onderhoud kan zijn. Gras gezaaid, robotmaaier aan en verder niets aan gedaan. Ging jaren goed, maar nu krijg ik dit.

Vandaar ook mijn vraag wat ik eraan kan doen. Nooit gemest dus daar kan het niet aan liggen.

Als ik de robot 'hoger' zet, wordt het langer, maar verdwijnt het dan ook?

Of is er iets anders (bestrijding) wat ik kan gebruiken. Zit btw niet te wachten op omspitten en opnieuw inzaaien:)

Nooit gemest dus daar kan het niet aan liggen.

Daar ligt het dus wel aan. Gras houdt van rijke grond, wilde planten kunnen goed tegen arme grond.

robotmaaier aan en verder niets aan gedaan. Ging jaren goed, maar nu krijg ik dit.

Nooit gemest dus daar kan het niet aan liggen.

Als ik de robot 'hoger' zet, wordt het langer, maar verdwijnt het dan ook?

Of omspitten en opnieuw inzaaien:)

Dat is het dus! Lees mijn eerste reactie nog maar eens!

Je mest dus helemaal niet en het maaisel wordt ook niet afgevoerd en je maait kort?...dan krijg je idd dit!