Jump to content

Featured Replies

Posted

Hallo, ik wil graag de border in mijn tuin verbreden. In de huidige border staat een grote steenoven. Kan het kwaad om erom heen te graven of is er risico dat de grond eronder verzakt? Zie de foto's hieronder van de huidige situatie en de gewenste.

Ik ben benieuwd naar jullie tips en aanwijzingen hoe ik het graven om de oven het beste kan aanpakken. Bedankt voor het meedenken!20230816_153644.jpg.d073f587547fe089dd12fd5d6a81d242.jpg

20230816_153720.jpg.52d04b112fc684554cc2b08c0ff80ae9.jpg

• 1 year later...

je kan langs de blauwe streep best wel een nieuwe border rand maken zonder problemen.

ik zou eerst die rand zetten en dan de oude antraciet stenen weghalen. dat weer aanvullen met grond ( geen potgrond dat verteerd) en dan dat aanstampen met een stok dat het gat van de antraciet stenen verdicht is. dan gebeurt er niets met je oven.