Jump to content

Featured Replies

Posted

Mijn Dracaena is duidelijk ziek maar ik kan op internet nergens vinden wat er aan de hand is en of ik er iets aan kan doen. Weet iemand hier iets? Veel dank vast!

yucca-1.jpeg.f8ddff003dcbf0dcfef203c769ab8259.jpeg

plant-1.jpeg.13ce3e9c9a344eb3f91cedeeb16fa897.jpeg

Edited by Barrel22

Je plant is GEEN YUCCA, maar eerder een Dracaena fragrans cultivar.

Fotografeer de totale plant en een goed detail van de klacht op je foto is ea niet duidelijk!

• Author

Je plant is GEEN YUCCA, maar eerder een Dracaena fragrans cultivar.

Fotografeer de totale plant en een goed detail van de klacht op je foto is ea niet duidelijk!

Dankjewel. Foto toegevoegd, naam aangepast.

Nu graag nog de puntjes/vlekken oid goed in beeld?

Staat deze in een pot zonder afwateringsgaten?

Ps de plant is Dracaena fragrans cv Janet Craig

• Author

Close up

IMG_1913.jpeg.b943897dcba3cc32aebb401f1207fadc.jpeg

Dank dat is beter!

Ik zie een hele zware aantasting van ik vermoed Trips, ik zie denk ik larven...zo te zien is dit al heel lang bezig!

Ga je over tot bestrijden dan kun je al je planten in hetzelfde vertrek als besmet kunnen beschouwen!

• Author

Dank dat is beter!

Ik zie een hele zware aantasting van ik vermoed Trips, ik zie denk ik larven...zo te zien is dit al heel lang bezig!

Ga je over tot bestrijden dan kun je al je planten in hetzelfde vertrek als besmet kunnen beschouwen!

Is de laatste paar weken (o.a. tijdens onze vakantie) heel snel gegaan. alle andere planten (zo'n 20 stuks) zien er nog top uit. Weet je zeker dat die ook ziek gaan worden? Ruimte is best groot.

Dank dat is beter!

Is de laatste paar weken (o.a. tijdens onze vakantie) heel snel gegaan. alle andere planten (zo'n 20 stuks) zien er nog top uit. Weet je zeker dat die ook ziek gaan worden? Ruimte is best groot.

De andere planten zijn allang besmet alleen dat is nu misschien nog niet goed zichtbaar, zoals ik al schreef dit is al langer bezig! In dit stadium is quarantaine zinloos alles is besmet!

Je zult beter alle planten behandelen of weggooien want met de Dracaena verwijderen los dit zich niet op!

• Author
Dankjewel. Ik ga vandaag alle planten behandelen. Hopelijk ben ik op tijd. Dank voor je diagnose en advies!