Posted August 26, 20231 yr Hallo, Ik ben een beginneling en als ik het goed heb dan is onderstaande foto een Begonia Rex.Sinds een paar dagen (na water geven) verwelken de blaadjes en beginnen nu ook blaadjes te krullen.Ik vermoed dat ik te veel water heb gegeven maar ben er niet zeker van. Mocht dit het probleem zijn wat kan ik dan nu doen? Er zit geen water onder in de pot dus hij staat niet met zijn wortels in het water. Alvast dank want als beginneling is het vallen en opstaan 😉Â
August 26, 20231 yr Zo op het eerste gezicht is de plant niet verzopen want dan zou de plant slap hangen en dat is hier niet het geval!De bladeren zijn deels afgestorven wat het gevolg kan zijn van uitdroging die schade herstelt niet meer maar moet eruit groeien!Het enige wat je nu kunt doen is de plant goed verzorgen en geduld hebben!Plaats de plant in voldoende daglicht en zorg dat ze nooit uitdroogt.Ps Begonia Rex cultivars kunnen in de volle zon staan(en in de zomer ook buiten) en willen altijd vochtig substraat(voorkom overbewatering) met voldoende voeding voor traag groeiende potplanten(halve dosering)..