Posted September 28, 20231 yr Sinds de lente heb ik een lavendelplant in pot (Lavendula Stochas), gekocht in bloei -met de paarsblauwe 'bloemkolfjes'.Na een wat moeizame start is ie behoorlijk gegroeid.Mijn vraag: hoe groot is de waterbehoefte?Ik zou zelf zeggen: niet zo groot, denkend aan de lavendelvelden in Zuid-Frankrijk, waar het overdag 35 graden was, en het echt niet elke nacht stevig regende (in mijn gedachten 'helemaal niet').Maar ik merk, dat wanneer ik de pot bij mij 2 dagen geen water geef, meteen het blad gaat hangen en er nogal wat verdroogd blad verschijnt.Is het een kwestie van dageliks gieten (ik dacht dat die droogteplantjes niet van nat hielden)??Of is er iets anders wat ik over het hoofd zie?Dank!
September 28, 20231 yr Wat je over het hoofd ziet is dat de lavendel in de volle grond diep kan wortelen op zoek naar water. In een pot kan de lavendel niet op zoek en is dus afhankelijk van jou.
September 29, 20231 yr Als je de plant wenst te houden zou je die best verpotten in een ruime pot en dagelijks water geven!Ps en deze lavendel IS NIET WINTERHARD dus beschut plaatsen in de winter of jaarlijks nieuwe kopen!