Posted October 1, 20231 yr Helaas hebben wij een hardnekkig probleem bij onze mooie kamerplant.Al van het begin schrompelen de nieuwe bladeren.Ons is verteld dat dit vanzelf verbeterd en door stress van de verhuizing geweest zal zijn.Inmiddels zijn wij ruim een half jaar verder en is er niets verbeterd.De plant staat in een Lechuza pot waarin hij al stond bij aanschaf in de winkel.Hopelijk heeft iemand hier een idee wat het kan veroorzaken en wat wij hieraan kunnen doen.
October 1, 20231 yr Het lijkt me een Ficus benghalensis?Die plant staat graag in de zon en als dat niet mogelijk is in direkt daglicht als ik het uiterlijk van de plant bekijk krijgt ze niet genoeg licht!!!!!!!! Ik vindt de plant te mals ogen, het normale uiterlijk is hard leerachtig donkergroen blad! Jouw plant oogt totaal anders vandaar dat ik ze moeilijk kan identificeren!De pot heeft hopelijk wel afvoergaten of staat de plant in de kweek pot met afvoer gaten want anders zal de plant ooit sterven aan potziekte(verzilting) of verdrinking! Ik ga er vanuit dat dit een grond plant is? en geen hydrocultuur?Bladval kan een eerste signaal zijn dat de plant langzaam vergiftigd wordt door ontbreken van drainage gaten! Ps dit soort potten zijn voor de meeste planten veel te diep om rechtstreeks in te planten(lees totaal ongeschikt)..Mijn eerste indruk is dat degene die je het advies gaf van stress door verhuizing geen kennis van zaken heeft, de plant heeft idd stress maar die oorzaken heb ik genoemd!Mijn voorzichtige prognose is dat als je zo doorgaat zonder iets te veranderen dat de plant het niet gaat overleven dit komt nl vanzelf niet meer goed!