Posted October 9, 20231 yr Iemand enig idee waarom en wat dit precies voor beestjes in mijn dakboom zijn, lijken mieren te zien maar ook weer niet.Er zijn ook vaak wespen te vinden bij de dakboom, of ze aangetrokken worden door de beestjes?Het gat om de dakboom van de moeraseikBomen lijken geen last te hebben van de hoeveelheid beestjes, is alleen vervelen dat als je eronder wilt zitten dat ze er wel eens uitvallen.Hoe het beste deze te verwijderen en/of te voorkomen?
October 9, 20231 yr Ik denk dat je boom last heeft van takluizen.Vaak een teken dat je boom het om een of andere reden niet naar zijn zin heeft.Het is trouwens een moeraseik.
October 9, 20231 yr Kun je ook een foto plaatsen van de onderkant van de boom inclusief een stuk van de bodem.
October 9, 20231 yr Author Zie bijlage van bodem en close up van beestjeVolgens mij zij takluizen er toch anders uit, voller/dikker?Bomen doen het erg goed tot dusver, mooie kleur en groeien goed. Staan nu 1.5 jaar
October 9, 20231 yr Zijn toch takluizen. Het begint met 1 en na een tijdje zijn het er honderden. De mieren komen af op de zoete vloeistof die de luizen afscheiden.De bomen doen het nog goed, maar dat kan minder worden.Haal eerst het zwarte bindbuis weg dat de stam in dreigt te groeien.Controleer of de boom niet te diep geplant is. Te diep geplante bomen kunnen na een paar jaar ineens afsterven. Haal het grind weg van de stam. Anders blijft het daar te lang nat en kan de bast afsterven.