Posted October 11, 20231 yr Een deel van de taxushaag wordt kaler en kaler en verandert van kleur terwijl de rest van de haag het goed doet. Het wordt precies elk jaar erger. Het aangetaste stuk zit gedeeltelijk achter buskotje. Een tuinman zei dat het misschien kwam door de uitlaat van de bussen en door kl***zakken die er tegen plassen. Andere tuinman zei dat de borduur ervoor te veel hitte opvangt tijdens de zomers. Het is een oudere haag en mijn regio is zandbodem. Dus arme bodemsoort. Er zitten ook geen beestjes of schimmel in. Ik doe er in het voorjaar DCM mix 5 op en na het scheren in het najaar mix 2. Ik geef ze genoeg water. Alvast bedankt voor advies en tips.
October 11, 20231 yr Het meest logische is dat er dieper in de grond is niet goed zit. Dat kan van alles zijn, een verdichte grondlaag, een oude oprit, een gedempte sloot enzovoorts.Je zou met een palenboor een gat van een meter diep kunnen boren op de plek waar de Taxus het goed doet en een gat op de plek waar de Taxus het slecht doet. Let goed op de kleuren en structuren die je omhoog haalt en kijk of je verschillen kunt zien, maar ook kunt voelen. Kom je op de ene plek makkelijker de grond in dan op de andere plek.Ik geloof er niets van dat het van urinerende medemensen of dieren komt. Ook zon of schaduw of wind kunnen nooit zo een bruine haag veroorzaken zoals jij hebt.