Posted October 18, 20231 yr levert zaad verkregen van een vaste weer een vaste plant op of gedraagt deze zich als 1 of 2-jarige plant
October 18, 20231 yr Een vaste plant levert zaad van een vaste plant. Het kan altijd zijn dat zaden van een vaste plant planten levert die iets afwijken van de moederplant wat hoogte en bloemvorm en bloemkleur betreft. Dat maakt het spannend.
October 19, 20231 yr Author beste peterplant,dank voor de reactiezaad van vaste plant( delphinium ) gedraagt zich als tweejarige: zaailingen in herfst opgepot, overwinterd en in voorjaar opnieuw verpot ontwikkelen zich goed, bloeien volop, maar sterven zowel boven- als onder-gronds af.ik hou geen vaste planten over.moet ik de delphinium stekken om vaste planten te krijgen
October 19, 20231 yr beste peterplant,dank voor de reactiezaad van vaste plant( delphinium ) gedraagt zich als tweejarige: zaailingen in herfst opgepot, overwinterd en in voorjaar opnieuw verpot ontwikkelen zich goed, bloeien volop, maar sterven zowel boven- als onder-gronds af.ik hou geen vaste planten over.moet ik de delphinium stekken om vaste planten te krijgen Delphinium zijn wel slakken magneten! Slakken hebben ervoor gezorgd dat ik er helemaal mee gestopt ben!Delphiniums zaaiden zich hier net als de meeste andere vaste planten rijkelijk uit maar na de winter was er van zowel moederplant als zaailingen niets meer over!Gestekte planten hetzelfde verhaal ik heb vele dure gestekte cultivars gehad die ben ik ook allemaal kwijt!Ik lees wel dat men schrijft dat gezaaide planten korter leven maar ik ben van mening dat meteen terugsnijden na de bloei de planten sterker maakt ipv ze in het zaad te laten schieten.In Nederland had ik destijds zelf gezaaide planten en ik heb deze toch wel een jaar of 7 doorgekweekt maar ik deelde de planten daar ieder jaar!