October 29, 20231 yr Probeer dat met beleid te doen. Door de plant iedere keer op een bepaalde hoogte af te knippen krijg je een soort knotpruim waar nooit of weinig vruchten aan komen.
October 30, 20231 yr Author Dank je, Ik heb nu de naar buitenstaande takken tot 30 cm teruggesnoeid en alle naar binnenstaande en kruisende takken weg gesnoeid. Het stond hier al in de tuin, hoop dat het volgend jaar beter bloeit.
October 30, 20231 yr Maar niet zoals het hoort. Door hard te snoeien krijg je veel hergroei en weinig bloei.
October 31, 20231 yr Author Ik had op youtube gezocht, hoe ik deze boom moest snoeien. Heb jij nog tips / sites?
October 31, 20231 yr Probeer verticale scheuten weg te snoeien en laat horizontale scheuten staan.Omdat er heel hard gesnoeid is de laatste jaren zitten er erg veel verticale groeikrachtige scheuten in en weinig horizontale, rustiger groeiende scheuten.Aan sterk groeiende scheuten komt veel blad , aan zwak groeiende scheuten ook bloesem.