Jump to content

Featured Replies

Posted

Dag allen,

Ik heb al een drietal keren gehad dat ik een kleine hangplant, in dit geval een epipremnum, iets voor de lente koop, deze vervolgens in de lente en zomer tot wel 5x zo lang groeit. Maar richting einde zomer / begin herfst gaan alle bovenste bladeren dood (worden geel of bruin). Terwijl de onderste bladeren er nog perfect uitzien (zie foto). Het is me op deze plek al vaker gebeurd. Ik vermoed zelf dat het water misschien te snel door de plant stroomt en daardoor alleen onderaan terecht komt, en de bovenste bladeren niet genoeg tijd krijgen om het water op zich te nemen (?). Dit omdat de plant recht naar beneden hangt. Heeft iemand hier wellicht ervaring mee of tips? Hoe zou ik dit (in de toekomst) kunnen voorkomen? Alvast bedankt voor de reacties 😁.

Liefs, een plantenliefhebber uit het mooie Nijmegen.

20231109_102312.jpg.99900d4bbeba0c316465e02cda3bc842.jpg

Geef je de plant wel eens voeding. Als een plant in de grond niet kan vinden wat die nodig heeft, dan gaan ze hun oudste bladeren leeg eten.