Posted November 11, 20231 yr Mijn Japanse Esdoorn staat al twee jaar in onze tuin in een betonnen pot. Vorig jaar verloor hij veel bladeren door rechtstreeks in de zon te staan. Nu heb ik hem op de donkerste plaats in onze tuin gezet maar hij verloor nog steeds veel bladeren en dit al in mei en juni. Sommige takken lijken mij ook uit te drogen, dit terwijl de grond toch redelijk vochtig stond. Iemand een idee wat het probleem kan zijn, volgens mijn broer kunnen de wortels te weinig ademen. Let niet op het onkruid rond de stam dat moet ik ook hoogdringend nog eens wegnemen.
November 12, 20231 yr Moeilijk te zeggen, maar het heeft ongetwijfeld met de groeiomstandigheden te maken in de pot.Geen goede afwatering, verkeerde grond of te weinig voeding. In die hoek moet je het zoeken.Staat de plant erg op de wind?
November 13, 20231 yr Author Bedankt voor de reactie. Hij staat langs twee kanten uit de wind, dus dat valt mee.Wat stel je voor als mogelijke oplossing.
November 13, 20231 yr Volgende lente boom overpotten in een grotere pot met goede potgrond, potgrond speciaal of zo, dode stukjes wegknippen en hopen dat de plant weer bijkomt. Af en toe bijvoeden.