Jump to content

Featured Replies

Posted

Ik hoop dat jullie mij kunnen adviseren, sinds het voorjaar hebben wij een mooie bij in een pot met diameter van ca. 50cm. Inmiddels hebben we een paar keer vorst gehad en wil mijn vijf daar graag tegen beschermen.

Nu zet ik me hem liever niet in de schuur, wacht dat heb ik niet zoveel ruimte. Maar kan ik deze mogelijk op een andere manier beschermen, bijvoorbeeld juten zakken eromheen wikkelen of is dat niet voldoende?

Ik zag op Amazon een zak, waarin ik de pot kan tillen, maar de boom is vrij groot en wordt nog groter, dus dat blijft op de langere termijn geen optie .

Graag hoor ik van jullie.

Weet je wat voor een ras vijg je hebt?
  • Author

Dat weet ik helaas niet meer, hij geeft in ieder geval groen/gele vijgen en niet van die rode die je in de winkel ziet.

Verder weet ik nog wel dat die winterhard zou zijn, maar dat was volgens mij wanneer deze in de volle grond zou staan.

Alleen de Brown Turkey is voldoende winterhard.

Alle andere rassen vragen meer bescherming.

Brown Turkey alleen bij meer dan 9 graden vorst pot en kluit beschermen met jute zakken of zo.

Andere rassen bij meer dan een graad of 3 vorst.