Posted December 4, 20231 yr Beste leden, We staan op het punt om wilde wingerd aan te kopen, om ene muur in onze tuin te laten begroeien. We hebben een hond en een kindje van 1,5 jaar oud, en lees toch wel heel tegenstrijdige meldingen over het al dan niet giftig zijn van de bessen. Op enekele sites lees ik dat de besjes die de plant aanmaakt, extreem giftig zijn mocht een hond of een kind deze innemen. Op andere sites lees ik dan weer dat deze amper giftig zijn. Kan ik hier even polsen naar een duidelijk antwoord over hoe giftig deze echt zijn? En is dit een goed idee om in je tuin te hebben met een hond en een jong kind? Alvast bedankt voor jullie informatie! Vele groetjes, Niels
December 4, 20231 yr De Wilde wingerd is niet giftig. Eigenlijk moet ik het anders zeggen: keukenzout is dodelijk als je er te veel van opeet. Een snufje zout is geen probleem. Als je een kilo wingerdbessen naar binnen werkt zal dat niet goed zijn. Eet je er een paar op , dan gebeurt er niks.Een wingerdbes is een pit met een velletje en is niet smakelijk voor hond en kind.Als de wingerd zo giftig zou zijn, mocht die niet verkocht worden.