Jump to content

Featured Replies

Posted

Hoi allemaal!

Ik vroeg me af of hier iemand is die mij en m'n vriendin zou kunnen helpen. De Synfonium van mijn vriendin lijkt momenteel op sterven na dood, is laatst behandeld aan trips maar lijkt nog steeds niet de oude te zijn. Heeft iemand tips om de plant beter te maken? De plant is mijn vriendin erg dierbaar 🍀

IMG20231205173435.jpg.c1b70968d728ae8632f6a795a6cd1381.jpg

IMG20231205173448.jpg.3853c7fcb9c673ed8e114ab5c3743b61.jpg

Als de plant rechtstreeks in een sierpot is geplant, is het onmogelijk om hem goed te houden.
  • Author

Hai Peter!

Hoe bedoel je dat? Sorry, ik heb echt nul verstand van planten.

Als je een plant rechtstreeks in een waterdichte sierpot plant, al of niet met een laag hydrokorrels onderin, zal de plant onherroepelijk afsterven door zuurstofgebrek en of wateroverschot. Soms duurt het enkele weken of maanden, soms houdt de plant het wat langer vol, maar eens staat de plant er bij zoals jouw plant.
  • Author
Er zitten wel hydro korrels onderin. Ik zou daarom niet weten waarom hij zo'n moeite heeft :cry:

Wat ik hierboven schreef.

Planten zo geplant gaan altijd dood.

• Author
Dank voor jouw antwoord! Ik heb het doorgeven, volgens m'n vriendin zou het zou wel kunnen, maar Google zegt, net als jij, dat inderdaad de plant dat niet aan kan.

Als je het in het tuincentrum vraagt zeggen ze daar vaak dat het moet kunnen. Vraag je het aan mensen die de waarheid willen vertellen dan hoor je dat het niet kan.

Plant overpotten in een pot met gaten in de bodem. Gebruik goede potgrond voor kamerplanten. Geef water naar behoefte en af en toe wat voeding. Die pot zet je in een sierpot en klaar ben je.