Posted January 23, 20241 yr Ha plantkundigen...! (Hihii) Kan iemand mij vertellen wat er mis is? Ik heb een Aloe vera plant sinds een half jaar. Hij is inmiddels enorm gekrompen en heeft enigsinds hangende bladeren gekregen.Hij stond (redelijk) dichtbij het raam en kreeg zelden water. Ik vermoed dat hij te weinig heeft gehad (aan de bladeren te zien?) of teveel zonlicht heeft gehad?Weet iemand raad???!Blad aloe veraBlad aloe vera
January 24, 20241 yr Author @peterplantDe plant staat in een grote pot met hierin een laag hydrokorrels en daarna speciale potgrond voor aloë vera en vetplanten.
January 24, 20241 yr Het is niet mogelijk om op die manier een plant langere tijd in leven te houden. Het is tegenwoordig bijna standaard om planten op die manier op te potten. De kamerplantenverkopers lachen rot, want het is goed voor de handel.Te veel of te weinig water en een gebrek aan zuurstof voor de wortels worden de plant op kortere of langere termijn fataal.
January 24, 20241 yr Author Het is niet mogelijk om op die manier een plant langere tijd in leven te houden. Het is tegenwoordig bijna standaard om planten op die manier op te potten. De kamerplantenverkopers lachen rot, want het is goed voor de handel.Te veel of te weinig water en een gebrek aan zuurstof voor de wortels worden de plant op kortere of langere termijn fataal. Maar wat adviseer je dan? Dit is wel wat ik overal op internet namelijk lees voor aloë vera.
January 25, 20241 yr Aloë in een pot met gaten planten. Gebruik cactusgrond. Liefst een roodstenen pot gebruiken.Plant met pot en al een een sierpot zetten.Succes is natuurlijk afhankelijk van de vitaliteit van je plant op dit moment.