Jump to content

Featured Replies

Posted

Beste leden, sinds 1,5 mnd hebben we deze oliefantoor zoals op de foto’s te zien maar doet het niet goed. Heeft een plek niet direct in zonlicht, zo’ n 5mtr van het raam af op een lichte plek. Als er een nieuw blad aan komt sterven er intussen 2 dus nog even en de plant kan de kliko al weer in. Blad wordt eerst lichtgroen en gaat hangen, water toevoegen of juist minder water allemaal geprobeerd maar niets helpt. Zit in nieuwe gewone potgrond wat we geadviseerd hebben gekregen. Nu hangen er al weer 2 bladeren en een nieuw blad uit het midden komt er weer aan. Wat opviel is dat de plant zweet op de bladeren als ik wat meer water geef. Dit schijnt normaal te zijn. Dus waterhoeveelheid zou goed moeten zijn?!?!?!

Wie o wie heeft een oplossing of dit ook al eens meegemaakt?

Gr jeroen

IMG_1461.jpeg.27426f6084c018530047d62fc367a2ed.jpeg

IMG_1458.jpeg.da24fe28a25c3a6a82140462aa8d4961.jpeg

Tjah :thumbdown:

De plant staat 5 meter van het raam zonder enige(aanvullende) lichtbron?(voor jou is het licht maar de Alocasia staat permanent in het donker) Deze getinte cv wil veel licht en geeft de voorkeur aan een zonnige standplaats zeker in de winter!

En in een dichte pot?(geen plant overleeft dit)

Dit is van origine een moerasplant( dus ja die moet) kan dagelijks druppels "UITZWETEN"...en die wil heel veel water maar kan niet zwemmen..

.en ja die kan op deze manier binnenkort inderdaad de kliko in...

Ik zou zeggen lees je eerst eens wat in voordat je een plant aanschaft en willekeurig ergens neerzet---er is genoeg te vinden lijkt me zo--

Mocht je nog vragen hebben stel ze gerust,

Dit is eerdaags einde oefening :lol: , gelukkig is er genoeg te koop..

• Author
Bedankt voor het bericht. Ik kan hem gemakkelijk voor het raam zetten dus dat is geen probleem. Maar mag geen dichte pot???? Er liggen hydrokorrels onderin dus geen idee wat je bedoeld. Ik ken geen open potten of potten met gaten erin. Mijn schoonmoeder heeft dezelfde staan in een zelfde pot en daar groeit hij uitstekend dus geen verklaring wat mij betreft.