Posted February 28, 20241 yr Hallo lieve mensenRondom ons huis staat een enorme grotendeels taxushaag die overloopt in n stukje conifeerhaag. De buitenkant is enkel.groen.en binnen 1 meter takken zonder groen. Haag hangt enorm.over erfgrens en over straat heen.Op 3 januari had een BOA een waarschuwing in de brievenbus gedropt dat we binnen 2 weken de haag moesten bijsnoeien, anders zouden we een prent krijgen. Dat hebben we gedaan en dat deel is bruin geworden. We willen de haag graag een heel stuk in dunnen maar we weten niet of deze dan dood gaat of dat deze na een halve meter snoeien weer gaat uitlopen.Hopelijk zijn de foto s duidelijk. Mocht dat niet zo zijn dan zal.ik er nog enkele.maken. Alvast bedankt!
February 28, 20241 yr De Taxus kun je helemaal kaal snoeien die loopt overal weer uit al zal dat bij diepe snoei even gaan duren maar die komt weer terug.De Coniferen haag die is niet te redden die is deels afgestorven en wat bruin is is dood ! Je moet bij dit soort hagen altijd groen erop laten staan en de haag in een conische vorm snoeien maar wat kaal is blijft kaal! ik denk dat die aan zijn einde is en tzt beter vervangen kan worden!!Die kun je niet echt smaller meer maken..wel breder
February 29, 20241 yr Author Wat fijn (weer) een reactie van jou! Maakt het uit in welke maanden we de taxus gaan snoeien? En het maakt dan dus niet uit tot hoever we m snoeien. Dit mag neem ik aan elektrisch? Of beter met de hand?Als we de taxus aan beiden kanten tegelijk gaan snoeien kan iedereen direct bij ons naar binnen kijken. Kunnen we ook eerste de straatkant snoeien en als die weer is gaan groeien dan de tuinkant?
February 29, 20241 yr Ja dat kan gemotoriseerd of met de hand. En je kunt eerst de buitenkant doen(nu meteen) en volgende winter de binnenkant!Het best snoei je zo snel mogelijk voordat de haag uit gaat lopen dan gaat er ook geen energie verloren in takken die er weer af moeten.Je moet er niet vanuit gaan dat de haag volgende winter al geheel gesloten is het moet van diep uit slapende ogen komen dus het kan wat langzamer gaan!Geef de haag ook een flinke dosis voeding want wat je gaat oogsten moet ook weer terug gegeven worden!Veel succes